Forum www.onyksowa.pl Strona Główna www.onyksowa.pl
Alternatywne i niezależne forum mieszkańców Wspólnoty Onyksowa 11, 13, 15
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dyskusja na temat obecnych Uchwał i nie tylko

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.onyksowa.pl Strona Główna -> Problemy bieżące
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy chciałbyś móc wyrazić swoje zdanie w danym temacie przed utworzeniem projektu uchwały?
TAK
100%
 100%  [ 3 ]
NIE
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
KazmirZ
Administrator



Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:18, 09 Mar 2011    Temat postu: Dyskusja na temat obecnych Uchwał i nie tylko

Po raz kolejny na poreba2.fora.pl pojawiły się wypowiedzi, które powodują niezdrową dyskusję.

O kotłowni i onyksowa.fora.pl wszystko napisałem w genezie powstania forum - temat wyczerpany.

W temacie długości czasu oświetlenia klatki. Poniżej korespondencja z ówczesnym Zarządcą wraz z odpowiedzią. Ja komentować tego nie będę:
" Witam Panie Grzegorzu,
Mam dwie prośby w temacie Wspólnoty Onyksowa 11, 13, 15. Jedna dotyczy zalegających drzewek choinkowych - czy jest jakaś szansa zadziałania w temacie tak aby KOM-EKO je zabrało? Druga dotyczy długości palenia się światła w mojej klatce (1 klatka bloku nr 13) - jeżeli jest to możliwe, proszę o wydłużenie czasu działania o jakieś 30s - 1 min. Obecnie wracając do domu niejednokrotnie muszę światło zapalać dwukrotnie (wyjęcie korespondencji ze skrzynki, zdjęcie butów itp.). Ostatnio zdarzyło się tak, że była u mnie szwagierka i schodząc w ciąży, prowadząc małe (2 lata) dziecko, o mało nie spadła ze schodów, bo światło zgasło jej między piętrami. Mieszkam na 2 piętrze, więc problem w większym stopniu dotyczy również sąsiadów nade mną. Jeżeli Pan może to proszę ewentualnie wyjaśnić mi w jaki sposób to zrobić.
Z góry dziękuję za pozytywne rozpatrzenie próśb."

"witam,
choinki zgłosiłem.
Automat nie wiem co robić, ponieważ czas zmniejszył zarząd(lub/ i I.
M.),wyślę do niego pana @.
pozdrawiam,
G.Janiec"

a następnie:

"W spr. ustawień automatu Czł. zarządu, pan M.I. odpisał, że było regulowane i nikt oprócz pana tego nie zgłasza. W wolnej chwili sam przestawię automat.
pozdrawiam,
G.Janiec".

Dodam jedynie, że po zgłoszeniu przez mojego sąsiada na zebraniu, które
miało miejsce zdecydowanie później, okazało się, że Zarząd tym problemem się zajmie. Znów pozostawię to bez komentarza.

W temacie planu gospodarczego głosu nie zabiorę, bo głosowałem "za".
Zaliczki i tak będę płacił wedle uznania (więcej) a śmieci są mi obojętne. Istotne jest jednak to, że projekt Uchwały mógł zostać poddany
dyskusji a nawet ankiety zdecydowanie wcześniej i problem rozwiązał by się sam. W efekcie i tak powstały by rozbieżności zdań, ale każdy miał by prawo przedstawić swój punkt widzenia jak również argumenty przed głowsowaniem.

I jeszcze jedno, bo to już jest przesadą - stawianie mnie w roli osoby narażającej mieszkańców na nieuzasadnione koszty. Temat podliczników
energii elektrycznej poruszony został na forum poreba2 i każdy zainteresowany w temacie się wypowiedział. Uchwałę podjęła większość
właścicieli zgodnie z posiadanymi udziałami a i każdy mógł swoje
zastrzeżenia wnieść zdecydowanie wcześniej. Co więcej, jestem skłonny
przypuszczać, że osoba krytykująca sama głosowała za tą Uchwałą. Aktualnie przedstawia zdanie zgoła odmienne. Sprzeciwiając się woli większości (zgodnie z głosowaniem) jednocześnie zawiera zapisy:
"Z wypowiedzi wynika że mniejszość, która nie zaakceptowała nowego planu gospodarczego na 2011 (kilka osób) nadal nie jest w stanie zaakceptować zdania większości. Gdyby taka osoba lub osoby zarządzały Wspólnotą i nie akceptowały zdania większości to byłoby to bardzo niebezpiecznie dla właścicieli mieszkań.".

To również pozostawię bez komentarza.

Jeżeli polemika poparta faktami jest atakiem, to bardzo przepraszam za
takową ze swojej strony, ale pluć na siebie nie pozwolę. Powyższa treść ma służyć tylko i wyłącznie wyjaśnieniu poruszonych na poreba2 tematów dotykających mojej osoby.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KazmirZ dnia Pią 9:18, 11 Mar 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy chciałbyś móc wyrazić swoje zdanie w danym temacie przed utworzeniem projektu uchwały?
TAK
100%
 100%  [ 3 ]
NIE
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
KazmirZ
Administrator



Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:08, 18 Mar 2011    Temat postu:

Cytat:
Witam.
Dziękuję Uslow za przekazanie tych informacji (Zarząd nie korzysta z alternatywnego forum).

Mam nadzieję, że i tym razem informacja dotrze do podmiotu zainteresowanego. Na poreba2.fora.pl w związku z potraktowaniem (nie tylko mnie) w sposób dalece odbiegły od przytaczanej wielokrotnie netykiety słowa więcej pomimo ciągłego obrzucania mnie błotem, nie napiszę.
Cytat:
W związku z nowymi zarzutami dotyczącymi Zarządu jak również mojej osoby poprzez udostępnienie nieprawdziwych informacji zawartych w mailu od Zarządcy G.J sugerujących, że Zarząd sam regulował oświetleniem na klatkach schodowych, a także w związku z podaniem inicjałów imienia i nazwiska Członka Zarządu na ogólnodostępnym forum alternatywnym prowadzonym przez byłego Członka Zarządu (mam wątpliwości czy nie została złamana Ustawa o Ochronie Danych Osobowych) poniżej przedstawiam wyjaśnienia.
Zarząd kilka miesięcy temu zlecił Zarzadcy, aby zmniejszyć częstotliwość świecenia się świetlówek na klatkach schodowych. Następnie na polecenie Zarządcy, elektryk z uprawnieniami wyregulował oświetlenie. Czynności tych nie wykonywał Zarząd. Po stwierdzeniu przez Zarząd, że oświetlenie świeci się obecnie zbyt krótko na Onyksowej 13, kilkukrotnie interweniowałem u Zarządcy, jednak jak dotąd bez rezultatu. Moje interwencje są udokumentowane i mogę je przedstawić każdemu zainteresowanemu mieszkanćowi. Sprawa ta zostanie prawdopodobnie zamknięta dopiero w kwietniu, kiedy budynkami zarządzać będzie firma Graden Sp. z o.o.
W związku z tym, że były Członek Zarządu na swoim publicznym, ogólnodostępnym forum sugeruje, że Zarząd skrócił czas świecenia się jarzeniówek powołując się jedynie na maile od Zarządcy, które mają być jedynym dowodem w tej sprawie proszę byłego Członka Zarządu o wyjaśnienie poniższej sprawy (nie podaję inicjałów byłego Członka Zarządu).

Nie formułuję żadnych zarzutów a jedynie przedstawiam fakty. Na forum poreba2 w stosunku do jednego z użytkowników wystosowane zostały postulaty o nie atakowanie Zarządu a jednym z przytoczonych „ataków” był właśnie czas palenia się jarzeniówek, przy czym on żadnych treści w przedmiotowej sprawie nie wnosił. Stąd moja wypowiedź. Poza przytoczoną wymianą korespondencji z Zarządcą w temacie oświetlenia więcej komunikatów nie posiadam. Na „oficjalnym” forum Zarządu tematu ze znanych powodów poruszyć nie mogłem.
Zgłosiłem zgodnie z procedurą funkcjonującą w normalnej społeczności – do Zarządcy. Odpowiedź jest taka a nie inna. Ani prawdziwości ani jej treści komentować nie będę. Swoje osobiste przemyślenia mam. Każdy może ocenić wedle własnych przekonań.
Rzeczywistość jest taka, że Zarządca, zgodnie z deklaracją wydłużył czas świecenia się jarzeniówek i temat został załatwiony pozytywnie.
Cytat:
Z informacji przekazanych od Zarządcy wynika, że jest Pan jedną z czterech osób w tej Wspólnocie Mieszkaniowej, która zadeklarowała, że w Pana mieszkaniu nadal nikt nie mieszka w kontekście naliczania opłat za odpady komunalne (wywóz nieczystości) . Zarząd jest w posiadaniu informacji, iż do tej pory tj. do marca 2011 nie miał Pan naliczanych zaliczek za odpady komunalne i nie ponosił Pan żadnych opłat z tym związanych. Do tej pory nie zaktualizował Pan również swoich danych w tym zakresie, co należy do obowiązków każdego mieszkańca tej Wspólnoty.
Zarząd dysponuje w tej sprawie następującymi dokumentami, które potwierdzają te informacje:
1.wydruk z systemu pro virtus księgowość SM/WM z którego wynika, że zgłosił Pan do wywozu śmieci 0 osób (dane z systemu posiadamy na dzień 01.03.2011r, są więc aktualne)
2.xero naliczeń czynszu lokalu który Pan zamieszkuje za wszystkie miesiące do lutego włącznie, gdzie nie ma pozycji opłata za wywóz nieczystości, co oznacza, że opłat Pan nie ponosił
3.Pana oświadczenie skierowane do Zarządcy w którym na koniec marca 2010 zadeklarował Pan, że nikt w Pana mieszkaniu nie mieszka
W związku z powyższym, zwracam się jedynie z pytaniem o wyjaśnienie na zamkniętym forum do byłego Członka Zarządu, czy informacje, które przekazał Zarządca oraz dokumenty, które Nam przekazał są prawdziwe?

Nie wiem w jaki sposób mam oceniać prawdziwość dokumentów przedłożonych przez Zarządcę. Jedyną kompetentną osobą do odpowiedzi na tak sformułowane pytanie jest właśnie on. Jeżeli chodzi o oświadczenie to wydaje mi się, że przedstawiłem informację, że mieszkać będą dwie osoby dorosłe oraz jedno dziecko. Nadmienię jednocześnie, że pomimo tego iż w mieszkaniu fizycznie zamieszkałem pod koniec lipca ponosiłem (przynajmniej tak mi się wydawało) opłaty za wywóz nieczystości od początku zawiązania się Wspólnoty tj. od rozliczeń z firmą „Dom”, gdzie za wywóz nieczystości zapłaciłem (to akurat pamiętam bardzo dobrze) około 100PLN.
Po raz kolejny przywołam tu model normalnej Wspólnoty, w której tak sformułowane wątpliwości rozwiewane były by poprzez zainteresowane strony. Bogatszy w doświadczenia swoje i innych osób wiem, że w stosunku do niektórych mieszkańców Wspólnoty Onyksowa 11, 13, 15, a w szczególności do „byłych Członków Zarządu” (ich rodzin jak również domniemanych znajomych) temat załatwiany jest od czasów pewnej wypowiedzi na poreba2.fora.pl (która notabene nosi znamiona tzw. trollowania, gdyż do dyskusji nic nie wnosi a jedynie oczernia mnie i dodatkowo jeszcze parę innych osób, a jest dostępna do dnia dzisiejszego) publicznie.
Po weryfikacji swoich rozliczeń, z których do dnia dzisiejszego interesowała mnie jedynie kwota jaką mam przelać na konto Wspólnoty i ewentualnym potwierdzeniu przedstawionych podejrzeń, gotów jestem ponieść wszelkie należne mojemu gospodarstwu domowemu koszty. Oczywiście jeżeli istnieje taka konieczność proszę również powiększyć je o ustawowe odsetki karne. Nie omieszkam równocześnie przeprosić wszystkich sąsiadów.
Korzystając z okazji poruszenia tematu w przypadku chęci powrócenia do modelu rozliczeń wywozu nieczystości na podstawie ilości osób oraz braku fizycznej możliwości zweryfikowania rzeczywistego stanu osobowego, polecam Członkom Zarządu pomysł, który ma zastosowanie w innych Wspólnotach. Szacunkowo liczbę mieszkańców w danym mieszkaniu poznać można poprzez zużycie wody, a do tych informacji można dotrzeć bezproblemowo.
Cytat:
Wyjątkowo i jednorazowo tylko w celu odpowiedzi na to pytanie odblokowałem nicka _KazmirZ_ należącego do byłego Członka Zarządu (na ewentualną odpowiedź na forum czekam do poniedziałku do godz 10.00).

Dzięki powstaniu tego forum nie potrzebuję takich wyjątkowo uczynnych działań. Niemniej jednak dziękuję bardzo za tak ludzki gest. Proszę w przyszłości używać bądź mojego nicka tudzież inicjałów lub imienia, gdyż z działaniami w Zarządzie w takiej formie jak powyższa wolę nie być identyfikowanym w żaden sposób (nawet przez obecność w przeszłości). Zawsze mi się wydawało, że Zarząd jest dla mieszkańców i ich zdanie jest istotne (patrz ankieta w tymże temacie), ale powoli mój światopogląd jest przez rzeczywistość modyfikowany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy chciałbyś móc wyrazić swoje zdanie w danym temacie przed utworzeniem projektu uchwały?
TAK
100%
 100%  [ 3 ]
NIE
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
Jolanta Skiba
Gość






PostWysłany: Pią 15:08, 15 Kwi 2011    Temat postu: Płatność za wywóz śmieci

Witam!
W dniu 07.03.2011 wysłałam do Zarządu e-mailem moją opinię na temat płatności za wywóz śmieci naliczanej wg posiadanych m2.
Uważam, że ten sposób jest krzywdzący i niesprawiedliwy. Oczekiwałam chociaż potwierdzenia odczytania mojej wiadomości, ewentualnie jakiegoś komentarza. Wytłumaczenia dlaczego podjęto taką decyzję odnośnie płacenia za wywóz nieczystości. Większość wspólnot nalicza tę należność w zależności od ilości zamieszkujących osób.
Niestety w dniu kiedy było właśnie to decydujące zebranie, nie mogłam w nim uczestniczyć. Do dnia dzisiejszego nie doczekałam się na jakąkolwiek odpowiedź.
Czy Zarząd mógłby mi tą drogą odpowiedzieć, ilu członków naszej Wspólnoty było za takim rozwiązaniem, a ilu przeciw?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy chciałbyś móc wyrazić swoje zdanie w danym temacie przed utworzeniem projektu uchwały?
TAK
100%
 100%  [ 3 ]
NIE
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
Gość
Gość






PostWysłany: Nie 22:52, 17 Kwi 2011    Temat postu:

Na tym forum Zarząd nie udzieli odpowiedzi na Twoje pytanie. Z doświadczenia wiem, że Zarząd nieprzychylnie postrzega głosy odmienne od jego zdania. Odpowiedzi na swoje pytanie szukaj na forum stworzonym przez jednego z Członków Zarządu (o ile nie zostały jeszcze wykasowane). Wobec braku możliwości uzyskania odpowiedzi na elektroniczną wiadomość, sugeruję, aby wprost zadać pytanie jednemu z Członków Zarządu regularnie patrolującemu pieszo bądź rowerem teren osiedla.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy chciałbyś móc wyrazić swoje zdanie w danym temacie przed utworzeniem projektu uchwały?
TAK
100%
 100%  [ 3 ]
NIE
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
KazmirZ
Administrator



Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:58, 21 Kwi 2011    Temat postu:

Chwilę to trwało, ale sytuacja w żaden sposób ode mnie zależna nie była. Bezzwłocznie po otrzymaniu sygnału jako bym nie płacił za wywóz nieczystości skontaktowałem się z osobą odpowiedzialną za rozliczenia z biura poprzedniego Zarządcy. Okazało się, że rzeczywiście w moim przypadku naliczana była składka zerowa ze względu na złożone oświadczenie. Fakty zawarte w przedmiotowym dokumencie w żaden sposób nie odbiegały od prawdy. W momencie składania oświadczenia w mieszkaniu nikt nie mieszkał. Mój błąd polegał na niedopełnieniu obowiązku aktualizacji danych w momencie zamieszkania. Nie wiem ilu ludzi wprowadzało się w późniejszych okresach i czy oni również o tym obowiązku pamiętali. Wiem jedno, gdyby w jakikolwiek inny sposób zwrócono mi uwagę na moje przeoczenie po prostu uregulował bym należne Wspólnocie pieniądze. Poprosiłem więc osobę, z którą rozmawiałem o dokonanie korekt na moim koncie. W związku z tym, że był to okres przekazywania kompetencji pomiędzy Zarządcami moja prośba została pominięta, pomimo zapewnień o dokonaniu aktualizacji. Następnie problem próbowałem rozwiązać u nowego Zarządcy. Moja rozmówczyni prosiła o chwilę cierpliwości, gdyż dokonywali przeksięgowań i aktualizowali swoje dane w celu przygotowania pełnej obsługi finansowej naszej Wspólnoty. W dniu dzisiejszym dostałem potwierdzenie o dokonaniu korekty i naliczeniu odpowiednich należności. Po uzyskaniu dostępu do swojego konta z poziomu strony Zarządcy różnicę pomiędzy aktualną nadpłatą a powstałymi należnościami ureguluję. Wyjaśniam z takim poślizgiem, gdyż bezcelowym było by pisanie o każdym postępie bez osiągnięcia finalnego celu.
Zgodnie z deklaracją, bardzo przepraszam wszystkich współlokatorów, którzy poczuli się dotknięci moim niedopełnieniem obowiązków.

Nie skomentuję sposobu w jaki przedstawiciel Zarządu poruszył powyższy problem. Zapewne ma swoje ku temu powody. Powyższa treść adresowana jest jedynie do mieszkańców, gdyż wydaje mi się, że skoro publicznie temat został poruszony to i tak należy go wyjaśnić. Nadmienię, że ze strony Zarządu nikt ani oficjalnie ani nieoficjalnie do mnie w przedmiotowej sprawie się nie zgłosił. Jeżeli za oficjalne żądanie wyjaśnienia mam rozumieć zapisanie treści na forum niedostępnym dla mnie jak i kilku innych współlokatorów, to ja to skategoryzuję jako nieporozumienie. W ostatnich dniach kilkukrotnie mijałem przedstawicieli naszej Wspólnoty i nikt się mnie słowem o rozbieżności nie zapytał. Zresztą akurat osoba konstruująca zarzuty do mojego postępowania wie dobrze kiedy i ile osób w moim mieszkaniu zamieszkało. Jak w takim przypadku mam nazwać takie zachowanie? Sam nie wiem...

Do Pani Joli - zapewne w Pani przypadku był problem z otrzymaniem korespondencji, ja odpowiedź uzyskiwałem zawsze, nie zawsze jednak na temat.

Pozdrawiam i życzę wszystkim Wesołego Alleluja. Oczywiście również mokrego Dyngusa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.onyksowa.pl Strona Główna -> Problemy bieżące Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin